Sase benzi pe Bucuresti-Ploiesti

luni, 24 septembrie 2007 · 0 comentarii

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat celor doua consortii care realizeaza primele doua tronsoane de autostrada intre Bucuresti si Ploiesti oferte de pret pentru construirea a trei benzi pe fiecare sens de circulatie, in loc de doua, dupa cum era stabilit in proiectele prezentate initial. Proiectul va fi extins la trei benzi pe sens pina aproape de Ploiesti, de unde va porni autostrada care va duce la Focsani si apoi la Albita. Mihai Grecu, director general al companiei, afirma ca largirea este necesara deoarece portiunea va fi folosita atit de persoanele care calatoresc catre Valea Prahovei, cit si de cele care vor circula in directia Moldova. „Traficul este ridicat, respectiv intre 30.000 si 60.000 de autovehicule zilnic pe sens“, spune directorul general.
Conducerea companiei asteapta de la constructori ofertele de pret, insa nu este dispusa sa plateasca pretul solicitat de acestia, superior celui unitar, convenit initial in contractele semnate. „Estimam un pret suplimentar de 3,2 milioane de euro pe kilometru“, afirma reprezentantul uneia dintre firmele care participa la proiect. Pretul i se pare mare lui Mihai Grecu. „Este mult. Nu vom accepta decit o crestere de pret proportionala. Ginditi-va ca, in proiectul initial, autostrada are o latime de 27 de metri, iar doua benzi in plus, cite una pe fiecare sens, vor mai adauga doar sapte metri“, ne-a declarat acesta. Dupa socotelile directorului general al CNADNR, majorarea de pret va corespunde volumului de lucrari efectuate suplimentar si preturilor unitare stabilite pe fiecare tip de lucrare.
Costul initial prevazut pentru construirea sectorului Moara Vlasiei-Ploiesti a fost de aproape 200 de milioane de euro pentru 42 de kilometri. Valoarea unitara pe kilometru cu care asocierea EuroConstruct Trading 98, UMB Spedition si Pa&Co a cistigat licitatia pentru acest tronson este inferioara celei solicitate de firmele Tirena Scavi si Pizzarotti, respectiv 180 de milioane de euro pentru cei 19,5 kilometri care separa Bucurestiul de Moara Vlasiei. Diferenta a fost justificata de oficialii Ministerului Transporturilor prin faptul ca pe o portiune de sapte kilometri, imediat dupa iesirea din Bucuresti, autostrada va avea trei benzi si va fi iluminata pentru a corespunde clasificarii de autostrada urbana. „Autostrada Bucuresti - Brasov va trece prin interiorul orasului Voluntari, unde trebuie sa montam panouri de mediu si panouri antizgomot in zonele din apropierea constructiilor“, au explicat reprezentantii CNADNR.
Conform proiectului, sectorul de autostrada de la Bucuresti la Moara Vlasiei va include un pod de circa doi kilometri. „Pe cei 19,5 kilometri de autostrada vor fi o singura parcare si 42 de kilometri de parapete metalice. De asemenea, constructorul va realiza 1,2 kilometri de pasaje peste autostrada“, au afirmat oficialii CNADNR. Portiunile de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei-Ploiesti sint planificate sa fie date in exploatare in anul 2010. Celelalte portiuni, respectiv Ploiesti-Comarnic-Predeal-Brasov, vor fi realizate prin concesiune, insa CNADNR nu a stabilit inca firmele care vor efectua lucrarile.
Cotidianul

Moda anti-brand

· 0 comentarii

Un psiholog din Timisoara vrea sa-i convinga pe tineri ca hainele de firma ii depersonalizeaza.

Psihologul timisorean Raluca Ionescu a inceput o campanie prin care sa-si convinga semenii ca nu haina il face pe om. In orice caz, nu eticheta ei.
Interesul obsedant pentru hainele de firma, indus de reclame ingenios gandite, are ca unic efect depersonalizarea purtatorilor, apreciaza psihologul.
Raluca Ionescu a absolvit Psihologia, si-a luat licenta cu o lucrare despre metrosexuali, iar in prezent scrie articole, tine cursuri si workshopuri in care abordeaza obsesia marcii, pornind de la ideea ca „suntem marcati de hainele pe care le imbracam mai mult decat ne dam seama, marcile au patruns puternic in viata noastra si credem in ele fara sa cercetam”.
Obsedati sa poarte doar anumite marci de haine, tinerii uita de personalitatea lor, identificandu-se cu mesajul reclamelor care vand aceste branduri. Imbracandu-se intr-un tipar, ei se simt protejati, pentru ca apartin unei mase.
Dar, in ultima instanta, in loc sa-si traiasca viata, ajung sa faca „sacrificii de brand” - isi cheltuiesc toti banii pe „haine de firma”, pe pantofi de designer, pe care in final ajung sa le stocheze in dulapuri sau dressinguri si sa nu le poarte pentru ca, intre timp, se demodeaza, explica Raluca Ionescu.
„In momentul in care te ascunzi in umbra unei marci, mutilezi din personalitatea ta. Pericolul mai mare este insa inlocuirea valorilor specifice caracterului uman cu cele comerciale, mult mai rasunatoare si mai usor vizibile. Daca este lasata, marca nu isi pune amprenta doar asupra hainelor, ci si asupra personalitatii noastre”, atrage atentia psihologul Raluca Ionescu.
In loc sa fie originali, adolescentii din ziua de azi prefera sa se acopere cu haine de firma, transformandu-se in umerasele unei personalitati care nu le apartine, acesta este semnalul de alarma pe care il trage psihologul timisorean.
Fiecare om are propriul sau „instinct” vestimentar, spune Raluca Ionescu, iar, in conditiile unei libertati neconditionate, majoritatea alegem sa ne supunem dictatelor modei.
„De la a purta haine sau accesorii am ajuns sa purtam nume de firme si de persoane. Ne transformam, incetul cu incetul, in reclame ambulante. Purtate precum blazoanele din vechime, au inlocuit semnele casei nobile si numele stapanului acesteia cu Burberry, Gucci, Ferragamo, Armani etc.”, afirma Raluca Ionescu.

Cum poti sa renunti la branduri


1. Personalizeaza-ti hainele

2. Fii nonconformist

3. Foloseste simboluri personale

About this blog

Site Sponsors